Tijd dringt - Reisverslag uit , van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu Tijd dringt - Reisverslag uit , van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu

Tijd dringt

Door: Ellen de Jongh

Blijf op de hoogte en volg Ellen

28 Februari 2007 | ,

Lieve allemaal,

Nog even een berichtje. Waarschijnlijk blijft deze site nog in de lucht wanneer ik in Mongolië zit. En dat komt vlug: 15 maart.

Er lopen nu zoveel dingen door elkaar dat de druk toeneemt en dat begin ik ook in vermoeidheid en selectieve concentratie te merken. En dan komen wat oude kwaaltjes terug. Goed, een teken dat de rem erop moet helaas. Op het werk probeer ik dat te compenseren met hier en daar wat uren vrij, want echt dagen of middagen zijn nu lastig.
Als ik vrijdag naar Utrecht afreis voor een gesprek met stichting N&M, hoop ik de middag echt vrij te hebben om bij te tanken. Een verhaal voor het jaarplan moet echter af, zodat ik na een goede lunch in het vertrouwde Soupterrine in Utrecht (na wat mompelend gebaart de bediener een nieuw stel dat ze beter een tafel verder kunnen gaan zitten en kan ik rookvrij genieten van mijn eten) en de oude Winkel van Sinkel (waar ik ooit in de rij stond voor Veritas toen het nog ABN AMRO was)in de bieb probeer in te loggen.
Wat een systeem! Iedere compu heeft een nummer en op een algemene compu betekent dat aanklikken en geld werpen en dan kun je er weer een paar minuten tegenaan. Haha ik ben al 1,- kwijt terwijl ik het ding weer aan en uit moet doen:-( Niettemin weet ik het af te hebben, zodat ik nog met vrienden kan eten en ze uit kan zwaaien voor de vakantietrein (dat verzin je toch niet op het NS bordje?). We struikelen bijna over de tassen en mensen, maar wonder boven wonder is er nog 1 tafel vrij...mijn ongeduld wordt keurig beantwoord met nog op tijd het eten en de bon.Tsjuss!

Het weekend bestaat uit eten en slapen, 3 camera's ophalen en dan toch nog maar een rugzak gekocht, waar wel de boeken in kunnen.
In Hoogland sta ik voor niks voor de deur en met hulp van Thijs weet ik het 06 nummer weer te achterhalen. En dan, dan is het nog een uur wachten, want ondanks afspraak is men in de stad. De taxi arriveert en ik kom van onder mijn schuilplaats voor de regen bij de overburen vandaan. Tjee, er zitten wel wat krasjes op. Na enige twijfel en verlaging van de prijs neem ik ze toch mee en als dan 's avonds de dvd story of the weeping voor me is aangekomen, ben ik toch zeer blij.

Ik verwacht dat de bagage me 50,- extra gaat kosten bij inchecken en dan kan er toch nog wat kleding mee. Minimaal want de rest koop ik daar wel. Eerst die camera's, boeken, batterijen, opladers en pennen mee. Met grote blijdschap ontvang ik van DEGREEF en Partners 1000,- en camerahoesjes!! Twee vrienden van me doen een gulle gift (:-) en vandaag hoor ik dat Hivos een positief advies geeft. Nu maar hopen dat het ook echt goedgekeurd gaat worden. reuze spannend!
Na het weekend besef ik dat de rust nu weer omgezet moet worden in opperste concentratie voor de visie Randstad en dan staar ik naar het scherm en kom ik geen stap verder. Mijn goede bedoeling om dan dinsdag verder te gaan, loopt anders af dan gepland. Want ja niet mee op eigen georganiseerd werkbezoek kan natuurlijk niet. Blij dat ik ervoor gebeld word. Ik maak Schiphol onderdeel nog mee en ook Dauphine bij Amsterdam Amstel spreekt me aan: modern, strak en bijzonder goed eten. Ok, ok een bruin kroegje op zijn tijd is ook niet te versmaden, maar toch. We wensen Willem het allerbeste en ik hoop hem nog eens te zien nu hij de laatste jaren voor zijn pensioen rechterhand van Sijmons wordt.

Vanochtend dan weer een paar uurtjes voor mezelf en inmiddels loop ik weer op mooi blauw tapijt. De kartonnen zijn weg, de cementmolen ook en ik kan voor het eerst douchen in mijn nieuwe badkamer. Wat een licht en verschil. Ondanks nog een paar afwerkingen vind ik hem prachtig!! Minder is de lekke band, die eerst gemaakt moet worden voordat ik bij de Chinese Ambassade kom. Wat een rij!! Dit wordt hem niet zodat ik morgenochtend terug ga. Chagarijnige pasfoto erbij en dan graag een stempel!

Rest mij nog de visa te regelen dus, de laatste camera te ontvangen en geheugenkaarten te kopen. Bovendien laat ik stickers maken die de kinderen kunnen uitdelen. En dan is het a.s. vrijdag nog een lezing.

Met wat meer slaap ga ik het vast wel trekken.

Allen veel goeds en tot de 10e!

Ellen

• 01 Maart 2007 - 07:56

Eric:

Het is ook weer wat veel tegelijkertijd "mevr. De Jongh". Kiezen is moeilijk, maar volgens mij deze keer niet. Go for the east. succes.

• 03 Maart 2007 - 07:58

Remo:

Hoi Ellen, veel succes met je project in het verre Mongolië! Alles goed gegaan met de lezing vrijdag? Easy does it ;)

Vanuit Dordt een fijne en constructieve reis toegewenst! Groetjes aan jou en de kinderen daar.