Tijd dringt - Reisverslag uit , van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu Tijd dringt - Reisverslag uit , van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu

Tijd dringt

Door: Ellen de Jongh

Blijf op de hoogte en volg Ellen

28 Februari 2007 | ,

Lieve allemaal,

Nog even een berichtje. Waarschijnlijk blijft deze site nog in de lucht wanneer ik in Mongolië zit. En dat komt vlug: 15 maart.

Er lopen nu zoveel dingen door elkaar dat de druk toeneemt en dat begin ik ook in vermoeidheid en selectieve concentratie te merken. En dan komen wat oude kwaaltjes terug. Goed, een teken dat de rem erop moet helaas. Op het werk probeer ik dat te compenseren met hier en daar wat uren vrij, want echt dagen of middagen zijn nu lastig.
Als ik vrijdag naar Utrecht afreis voor een gesprek met stichting N&M, hoop ik de middag echt vrij te hebben om bij te tanken. Een verhaal voor het jaarplan moet echter af, zodat ik na een goede lunch in het vertrouwde Soupterrine in Utrecht (na wat mompelend gebaart de bediener een nieuw stel dat ze beter een tafel verder kunnen gaan zitten en kan ik rookvrij genieten van mijn eten) en de oude Winkel van Sinkel (waar ik ooit in de rij stond voor Veritas toen het nog ABN AMRO was)in de bieb probeer in te loggen.
Wat een systeem! Iedere compu heeft een nummer en op een algemene compu betekent dat aanklikken en geld werpen en dan kun je er weer een paar minuten tegenaan. Haha ik ben al 1,- kwijt terwijl ik het ding weer aan en uit moet doen:-( Niettemin weet ik het af te hebben, zodat ik nog met vrienden kan eten en ze uit kan zwaaien voor de vakantietrein (dat verzin je toch niet op het NS bordje?). We struikelen bijna over de tassen en mensen, maar wonder boven wonder is er nog 1 tafel vrij...mijn ongeduld wordt keurig beantwoord met nog op tijd het eten en de bon.Tsjuss!

Het weekend bestaat uit eten en slapen, 3 camera's ophalen en dan toch nog maar een rugzak gekocht, waar wel de boeken in kunnen.
In Hoogland sta ik voor niks voor de deur en met hulp van Thijs weet ik het 06 nummer weer te achterhalen. En dan, dan is het nog een uur wachten, want ondanks afspraak is men in de stad. De taxi arriveert en ik kom van onder mijn schuilplaats voor de regen bij de overburen vandaan. Tjee, er zitten wel wat krasjes op. Na enige twijfel en verlaging van de prijs neem ik ze toch mee en als dan 's avonds de dvd story of the weeping voor me is aangekomen, ben ik toch zeer blij.

Ik verwacht dat de bagage me 50,- extra gaat kosten bij inchecken en dan kan er toch nog wat kleding mee. Minimaal want de rest koop ik daar wel. Eerst die camera's, boeken, batterijen, opladers en pennen mee. Met grote blijdschap ontvang ik van DEGREEF en Partners 1000,- en camerahoesjes!! Twee vrienden van me doen een gulle gift (:-) en vandaag hoor ik dat Hivos een positief advies geeft. Nu maar hopen dat het ook echt goedgekeurd gaat worden. reuze spannend!
Na het weekend besef ik dat de rust nu weer omgezet moet worden in opperste concentratie voor de visie Randstad en dan staar ik naar het scherm en kom ik geen stap verder. Mijn goede bedoeling om dan dinsdag verder te gaan, loopt anders af dan gepland. Want ja niet mee op eigen georganiseerd werkbezoek kan natuurlijk niet. Blij dat ik ervoor gebeld word. Ik maak Schiphol onderdeel nog mee en ook Dauphine bij Amsterdam Amstel spreekt me aan: modern, strak en bijzonder goed eten. Ok, ok een bruin kroegje op zijn tijd is ook niet te versmaden, maar toch. We wensen Willem het allerbeste en ik hoop hem nog eens te zien nu hij de laatste jaren voor zijn pensioen rechterhand van Sijmons wordt.

Vanochtend dan weer een paar uurtjes voor mezelf en inmiddels loop ik weer op mooi blauw tapijt. De kartonnen zijn weg, de cementmolen ook en ik kan voor het eerst douchen in mijn nieuwe badkamer. Wat een licht en verschil. Ondanks nog een paar afwerkingen vind ik hem prachtig!! Minder is de lekke band, die eerst gemaakt moet worden voordat ik bij de Chinese Ambassade kom. Wat een rij!! Dit wordt hem niet zodat ik morgenochtend terug ga. Chagarijnige pasfoto erbij en dan graag een stempel!

Rest mij nog de visa te regelen dus, de laatste camera te ontvangen en geheugenkaarten te kopen. Bovendien laat ik stickers maken die de kinderen kunnen uitdelen. En dan is het a.s. vrijdag nog een lezing.

Met wat meer slaap ga ik het vast wel trekken.

Allen veel goeds en tot de 10e!

Ellen

  • 01 Maart 2007 - 07:56

    Eric:

    Het is ook weer wat veel tegelijkertijd "mevr. De Jongh". Kiezen is moeilijk, maar volgens mij deze keer niet. Go for the east. succes.

  • 03 Maart 2007 - 07:58

    Remo:

    Hoi Ellen, veel succes met je project in het verre Mongolië! Alles goed gegaan met de lezing vrijdag? Easy does it ;)

    Vanuit Dordt een fijne en constructieve reis toegewenst! Groetjes aan jou en de kinderen daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Nieuwe culturen zien, andere omgevingen beleven: het maakt me geweldig nieuwsgierig. Vroeger met familie en ook met vrienden in Europa op vakantie, steeds vaker trek ik er in de vakantie alleen op uit. Wat ooit begon met een krappe portemonai naar Polen op wintersport, mondde de jaren erna uit in over grenzen kijken. Groot-Brittannië doorkruiste ik een paarmaal en eenmaal vrijwilligerswerk op Tenerife gedaan, wilde ik de andere continenten verkennen. Nu kost dat tijd en vaak toch ook wat geld ;-). Blij dat ik in 2002 Zuid-Amerika kon verkennen. Een echte reiservaring die 2 maanden duurde, waarvan 3 weken alleen in Argentinië en Brazilië). Helaas ging het vrijwilligerswerk met o.a. luipaarden niet door, doordat er stroperijen plaatsvonden. In Zuid-Afrika (Durban) had ik meer geluk met het werken in een rehabilitatiecentrum om vervet monkeys te verzorgen: CROW. Als je er in de buurt bent, moet je echt langsgaan, want ze doen heel goed werk! Nog voordat er rellen in Kirgizië plaatsvonden, hadden fotobeelden van dit land mijn hart gestolen. Door de nog steeds durende onrust daar,ben ik me op Mongolië gaan richten. En dat heeft mijn hart gestolen sinds mijn reis in 2006. Op deze site lees je de verhalen die ik er sindsdien beleef. Tussendoor in Nederland maak ik regelmatig uitstapjes; ook deze zijn er te lezen.

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 111435

Voorgaande reizen:

04 Mei 2023 - 04 Mei 2023

Bericht van het thuisfront

20 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Rome ontdekken

02 April 2012 - 21 April 2012

Fietsen voor Mongolië

17 September 2011 - 07 November 2011

Azië Mongolië tot Delhi

30 Juni 2006 - 24 Augustus 2006

Mijn eerste reis

18 Februari 2013 - 30 November -0001

balanseren en loslaten

Landen bezocht: