Voorbereidingen fotoproject - Reisverslag uit , van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu Voorbereidingen fotoproject - Reisverslag uit , van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen fotoproject

Door: Ellen de Jongh

Blijf op de hoogte en volg Ellen

18 Februari 2007 | ,

Lieve allemaal,

Hopelijk zijn jullie de jaarwisseling goed doorgekomen. Deze ligt inmiddels alweer weken achter ons. Het is weer tijd om bij te praten.

Binnenkort gebeurt dat in ieder geval op mijn verlate verjaardagsfeestje, 10 maart.
een mooie datum, want dan zal weer veel bereikt zijn.

Met de kluskanokade heb ik er draadloos telefoon bij en daar GENIET ik van!!! Ook de keuken wordt gepimpt met een nieuw zeil en vouwgordijnen van appeltjesgroen. En ik heb nu de enige fleurige bloembak van de directe buurt haha. Alhoewel, met dit weer lijkt het alsof ik al uitlopers aan de takken zie.

Met Spazio zette ik het traject in van badkamerverbouwing. Spannend om een eigen ontwerp neer te leggen. In de zaak aan het Spui zie ik prachtige materialen en ik kan het niet laten om bijzonder mooie houten planken te bestellen. Op 7 februari is het zover: vanaf nu zit ik weken in de rotzooi.En wat blijkt al snel? Ik heb een raampje naar de keuken. Mooi, dan hebben we dus extra licht. De buizen worden vervangen; het is te laat om hier subsidie voor te krijgen. Even lijkt het of de onderburen grote schade ondervinden, maar dat valt mee: met een spoedactie van vloeren open blijkt het alleen het afsluitdopje in de wc te zijn. Na twee weken zitten het bad en de tegels grotendeels er al in. Komt het deze week af? Wie weet. Het zou mooi zijn, want de concentratie voor het fotoproject neemt toe.
Door veel te bieden op www.marktplaats.nl lukt het me 15 camera's te strikken, allen kodak easyshare. Een goede deal met MediaMarkt voor batterijen volgt en dan zegt een medewerker van Hivos dat ze enthousiast is over het project. Toch is daarmee nog geen toezegging gedaan en dus ga ik stug door met boeken kopen en via VROM weet ik 60 pennen te krijgen. De bijdrage van collega's is groot. En om nog meer te genereren regel ik een lezing in de Vruchtenbuurt over mijn ervaringen vorig jaar. Advertentie gezet in de krant op intranet en bij de universiteit van Leiden. Met posters onder de arm en een rugzak vol apparatuur kom ik er aan. Ach wat ben ik vreselijk blij dat er techneuten aanwezig zijn! Want hoe breng ik de presentatie en video van mijn laptop op het scherm? Ruim anderhalf uur vermaken we ons met beelden en muziek. Ik geloof dat iedereen het naar zijn zin had. Niet iedereen die wilde, kon komen. Hopelijk komt er een vervolg. In ieder geval bracht het me 83,- op en dat is lang niet slecht. Nu blijkt dat geen 25, maar 43 kinderen mee willen doen, ben ik blij dat ik 15 camera's heb zodat ze in groepjes kunnen werken. Ik besluit de camera's niet aan de kinderen maar aan de tehuizen te doneren zodat zij zelf in het vervolg dit soort activiteiten kunnen opzetten.
Ik ontmoet mensen die mij willen helpen als ik terug ben met materiaal voor de fototentoonstelling. Wat een nieuwe wereld voor me en wat is dit leerzaam!!! Collega's van buitenlandse zaken reageren verrast en verwijzen me door naar de ambassades in Brussel en Beijing, want alsjeblieft laat me goed die douane overkomen!! Ik overweeg het projectplan in het chinees en mongools te laten vertalen. Gelukkig heb ik voldoende vaccinaties in mijn lijf zitten zodat ik alleen een mantou voor tbc hoef te laten zetten.
Otgoo en de anderen vieren momenteel nieuwjaar bij hun familie. Ik kijk er naar uit hen weer te zien.

Vrienden hier zijn anders ook van groot belang. Stephanie, Adriënne, Arnoud en Martin gaan skiën. Ik heb teveel aan mijn hoofd en ga niet mee, maar het voorstel om in Zoetermeer een dagje te gaan skiën wordt super ontvangen en niet veel later staan we op de latten. De banen zijn er goed gescheiden voor beginners en gevorderden. Heerlijk om er weer op te staan en het kickgen doet zijn werking ha!!!!!! Als Martin dan na een paar uur zonder brokken en met wat bochtjes naar beneden komt, is dat een prima afsluiting.
De zuurkoolschotel om 23 uur bij mij thuis is de laatste die ik ooit gegeten heb haha!

Boijmans in Rotjeknor aangedaan met Roger. Leuk om die schilderijen weer eens te zien, maar echt spannend zijn ze niet als ik eerlijk ben; misschien dat er enkele voldoen om in de keuken of het buitenhuis te hangen. Maar dat is in fantasie, want al spoedig slaat de vermoeidheid toe. Nog even uitwaaien op de boulevard en toch maar niet het hoofd in de Maas gestoken en al staande koffie gedronken;-)

Ondertussen besluit ik de coachgesprekken met Jolanda voort te zetten. Voor een nieuwe opdracht moet ik echt even gaan zitten. Met alle activiteiten is het lastig om daar goed tijd voor vrij te maken. Ook de werkzaamheden op het werk lopen door. Lukt het me nog om het uitje op tijd geregeld te hebben? I hope so! En even voel ik me weer student die een afstudeeronderzoek schrijft als ik gegevens over de Randstad boven water moet halen. Liever filosofeer ik door op gegevens, i.p.v. ze te verzamelen.

Het ga jullie goed!

liefs,
Ellen

  • 19 Februari 2007 - 22:56

    Roger, Van De Koffie:

    Blij toe dat je je hoofd niet in de Maas gestoken hebt. Schijnt dat de Fransen daar nog steeds bakken met zooi in kieperen; grmbl... Weet je wat? Laat ik het project sponsoren met een aantal SD-kaartjes voor de camera's. Ik spreek je snel weer als ook mijn hoofd wat leger raakt en ik een aantal zaken wat beter op de rit heb. Denkend aan je... ;-) r

  • 20 Februari 2007 - 22:20

    Ineke, Van De Thee:

    Ha die Ellen!

    Van koffie in of bij de Maas naar thee op het werk. Leuk weer even te lezen hoe het je vergaat, al hoor ik daar soms op het werk natuurlijk ook wel wat van!
    Hier alles lekker rustig, zelfs even tijd om achter de pc te kruipen.

    Hals und beinbruch met je verbouwing en dat Mongolië gaat helemaal lukken, vertaald in Chinees of Mongools of niet!

    Tot donderdag!

    Your roomie (op het werk dan)
    Ineke

  • 03 Maart 2007 - 15:34

    Techneut Peter:

    Tja, daar zat eigen belang bij: een groot scherm kijkt beter dan een laptop-scherm....
    Heel veel succes met je komende trip!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Nieuwe culturen zien, andere omgevingen beleven: het maakt me geweldig nieuwsgierig. Vroeger met familie en ook met vrienden in Europa op vakantie, steeds vaker trek ik er in de vakantie alleen op uit. Wat ooit begon met een krappe portemonai naar Polen op wintersport, mondde de jaren erna uit in over grenzen kijken. Groot-Brittannië doorkruiste ik een paarmaal en eenmaal vrijwilligerswerk op Tenerife gedaan, wilde ik de andere continenten verkennen. Nu kost dat tijd en vaak toch ook wat geld ;-). Blij dat ik in 2002 Zuid-Amerika kon verkennen. Een echte reiservaring die 2 maanden duurde, waarvan 3 weken alleen in Argentinië en Brazilië). Helaas ging het vrijwilligerswerk met o.a. luipaarden niet door, doordat er stroperijen plaatsvonden. In Zuid-Afrika (Durban) had ik meer geluk met het werken in een rehabilitatiecentrum om vervet monkeys te verzorgen: CROW. Als je er in de buurt bent, moet je echt langsgaan, want ze doen heel goed werk! Nog voordat er rellen in Kirgizië plaatsvonden, hadden fotobeelden van dit land mijn hart gestolen. Door de nog steeds durende onrust daar,ben ik me op Mongolië gaan richten. En dat heeft mijn hart gestolen sinds mijn reis in 2006. Op deze site lees je de verhalen die ik er sindsdien beleef. Tussendoor in Nederland maak ik regelmatig uitstapjes; ook deze zijn er te lezen.

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 111500

Voorgaande reizen:

04 Mei 2023 - 04 Mei 2023

Bericht van het thuisfront

20 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Rome ontdekken

02 April 2012 - 21 April 2012

Fietsen voor Mongolië

17 September 2011 - 07 November 2011

Azië Mongolië tot Delhi

30 Juni 2006 - 24 Augustus 2006

Mijn eerste reis

18 Februari 2013 - 30 November -0001

balanseren en loslaten

Landen bezocht: