Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit , van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit , van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu

Laatste voorbereidingen

Door: Ellen de Jongh

Blijf op de hoogte en volg Ellen

06 Augustus 2007 | ,

Lieve allemaal,

Vorig jaar rond deze tijd beleefde ik avonturen op de Mongoolse vlakte, maakte paardijtochten, at mee met nomandenfamilie en speelde in het regionale naadaam festival. Wie had toen gedacht dat ik binnen iets meer dan een jaar voor de derde keer naar dit land zou gaan??

Een idee voor een fotoproject nam vormen aan, jullie hielpen me aan de middelen en in maart dit jaar keerde ik terug. Veel teveel overbagage, maar het was het waard: in de kou de eerste dagen ontmoette ik de kinderen in de opvangtehuizen en veel lol hadden we aan het fotograferen. En nu is het dan bijna zover: een fototentoonstelling in Ulaanbaatar nog dit jaar in september.

De stichting Blue Sky Now! is opgericht, brochures gemaakt en producten besteld, een website in de maak en de fotopanelen liggen klaar. Een flexibel ophangsysteem is bedacht. Een heel concreet burgerinitiatief!

De laatste hand leg ik aan de oorkondes voor de kinderen en spullen worden bij elkaar gezocht. Vanavond legt Martin me uit hoe een balans en resultatenrekening eruit zien. Da's iets voor als ik terugkom.

Ik kijk er naar uit! Die uitgestrekte vlakte te zien en ik hoop mijn contacten weer aan te boren, Nandia en Bolor wil ik in ieder geval opzoeken in Hustai. En ongetwijfeld ontmoet ik de vrijwilligers van Teaching Projects Abroad en Otgoo, waarmee het eigen project allemaal mee begon.

Mongolië vind ik nog altijd een fascinerend land en degenen van jullie die er zijn geweest zullen dat vast beamen en jullie die er niet zijn geweest, dank voor jullie suggesties, inspiratie en gewillig oor.

Veel liefs

Ellen

• 06 Augustus 2007 - 06:32

Eric:

Hai Ellen,
    Dat wordt een spannende periode. Het resultaat van je beroepenprojekt. Ik heb bij Erik Meerberg de panelen gezien en die zien er mooi en professioneel uit. Daar zullen de "fotograven" trots op zijn. Ik blijf je "drive" bewonderen. Veel succes met je projekt.
    Eric

• 06 Augustus 2007 - 07:06

Annelies:

Hoi Ellen! Ik ben zaterdag thuis gekomen! De verrassing voor mijn ouders is fantastisch gelukt. Mijn lieve zus had ook voor mij een verrassing in petto, mijn beste vriendinnen stonden ook op de stoep. Ik kan niet zeggen dat ik het goeie weer heb meegebracht uit regenachtig Melbourne, maar ik geniet van de zomer hier en ben blij iedereen weer te zien. Mail me het website van je project door, ben erg benieuwd. Ik hoop je snel te zien! Dikke zoen!!!

• 06 Augustus 2007 - 07:26

Corry Van Rijn:

Hoi Ellen,

Wat heerlijk om te zien en lezen dat je verder kunt gaan in Mongolie met je projecten etc.
    Ik zal je blijven volgen op je site en geniet ervan.

• 06 Augustus 2007 - 08:09

Ecovolunteer:

Hoi Ellen,

Wat leuk om te horen dat je je zo inzet voor de mensen van Mongolië. We willen je alvast veel succes wensen met het fotoproject!

Met vriendelijke groetjes

Karen Jacobs

• 07 Augustus 2007 - 09:19

Yvonne Van Den Dunge:

Hoi Ellen,

Tsja, ook vanuit hius blijf ik je volgen.... Een geweldige tijd breekt weer voor je aan, want ik weet hoe zeer je hart er naar uit gaat! Ik wens je heel veel plezier en succes, geniet ervan!
    Hier gaat alles goed, ben een beetje aan het uitrusten en vier ook een beetje vakantie. Nog een maandje en dan breekt ook hier weer een nieuwe, spannende periode aan!!

Veel liefs, Yvonne

• 07 Augustus 2007 - 19:57

Gea :

Hallo Ellen,

Leuk om over de laatste 'Mongolie-verwikkelingen' te lezen. Ik hoop dat je er een hele goeie tijd hebt en dat het aan al je verwachtingen voldoet!

Veel succes en groetjes, Gea

• 07 Augustus 2007 - 20:17

Pap En Mam:

Alle dokumentatie gelezen!Voortreffelijk boekje met alle goede voorlichting .Kan niet meer stuk!!Weet zeker dat ontvangers met veel genoegen de stichting gaan ondersteunen en ook zullen bijdragen aan een verder succes!!Voor je vertrekt zien we je nog ,maar toch heel veel succes en PLEZIER en GENIET ervan!!!
    Liefs Pap en mam

• 08 Augustus 2007 - 08:28

Bonnie:

nou je bent in elk geval niet meer op kantoor gekomen vanmorgen, dat is een goed teken. Veel plezier vandaag in Den Haag met je ouders en natuurlijk ook heel veel plezier en succes de komende weken in Mongolie!
    gr. bonnie