De eerste fotosessie! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu De eerste fotosessie! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu

De eerste fotosessie!

Door: Ellen de Jongh

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 Maart 2007 | Mongolië, Ulaanbaatar

Lieve allemaal,

Zojuist terug van een eerste fotosessie.

Met voor de zekerheid nog 3 camera's op zak, zoek ik de plek waar ik met Otgoo heb afgesproken: het winterpaleis. Zo te zien is het de moeite meer dan waard om zelf nog eens terug te gaan.

Ze is moeilijk te verstaan door de tel, maar ik vind haar in een cafeetje met andere cursusten: ze had nog niets gegeten vandaag omdat ze al vroeg de vrijwilligers op heeft gehaald. Het is al half 5, als dat maar goed gaat.

Als we om kwart voor 5 bij State Orphanage aankomen is het even zoeken naar de kinderen. Er wordt heen en weer gerend en dan zijn we met vijven compleet in de taxi, op weg naar de exhibition.

Gisteren met Bolor geluncht, die blijkt te werken op de exibition! Met Shinii, Marlaa en Pagan gaan Otgoo en ik naar binnen, Enigszins onwennig lopen de meiden van 15 en 16 jaar rond, maar als we ze aanmoedigen gaat het prima. En opeens is daar Bolor. Even een foto gemaakt en weer door. Met Marlaa blijf ik wat hangen, ze is zeer geconcentreerd.

Otgoo en de andere 2 ontmoet ik weer en vervolgens loop ik door met Pagan. Af en toe een blije glimlach en gefocust op het apparaat.

Er is nog tijd over en we besluiten naar het postkantoor te gaan waar de tourist information desk zit. Tegenover blijkt Bolod Tours niet meer te zijn. Zodoende naar UB guesthouse waar ik logger. Bobby is eerst wat terughoudend maar laat dan de kinderen binnen en wijst ze met alle zorg een kamer waar de reizigers slapen en legt e.e.a. uit.

Al met al geen eerste gekke dag. Wel blijkt Otgoo volgende week zaterdag niet te kunnen. Ik hoop dat we daarom iets met Bolor kunnen regelen.

Morgen ga ik met Otgoo naar de Lotus Child Organisation voor uitleg en op stap met 2 groepen. Dus met 8'en! We zullen de bus moeten nemen.

Ik ben benieuwd!

liefs,
Ellen

• 24 Maart 2007 - 18:48

Ineke Schout:

Hoi Ellen,
    Fijn, dat je nu aan de gang kunt gaan met de kinderen. Ik hoop dat het ook een succes woordt bij Lotus Child. Veel plezier met alles. Geniet ervan ! Ik geniet mee door al de foto's die meekomen met je mail.
    Groetjes, Ineke