De eerste fotosessie! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu De eerste fotosessie! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu

De eerste fotosessie!

Door: Ellen de Jongh

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 Maart 2007 | Mongolië, Ulaanbaatar

Lieve allemaal,

Zojuist terug van een eerste fotosessie.

Met voor de zekerheid nog 3 camera's op zak, zoek ik de plek waar ik met Otgoo heb afgesproken: het winterpaleis. Zo te zien is het de moeite meer dan waard om zelf nog eens terug te gaan.

Ze is moeilijk te verstaan door de tel, maar ik vind haar in een cafeetje met andere cursusten: ze had nog niets gegeten vandaag omdat ze al vroeg de vrijwilligers op heeft gehaald. Het is al half 5, als dat maar goed gaat.

Als we om kwart voor 5 bij State Orphanage aankomen is het even zoeken naar de kinderen. Er wordt heen en weer gerend en dan zijn we met vijven compleet in de taxi, op weg naar de exhibition.

Gisteren met Bolor geluncht, die blijkt te werken op de exibition! Met Shinii, Marlaa en Pagan gaan Otgoo en ik naar binnen, Enigszins onwennig lopen de meiden van 15 en 16 jaar rond, maar als we ze aanmoedigen gaat het prima. En opeens is daar Bolor. Even een foto gemaakt en weer door. Met Marlaa blijf ik wat hangen, ze is zeer geconcentreerd.

Otgoo en de andere 2 ontmoet ik weer en vervolgens loop ik door met Pagan. Af en toe een blije glimlach en gefocust op het apparaat.

Er is nog tijd over en we besluiten naar het postkantoor te gaan waar de tourist information desk zit. Tegenover blijkt Bolod Tours niet meer te zijn. Zodoende naar UB guesthouse waar ik logger. Bobby is eerst wat terughoudend maar laat dan de kinderen binnen en wijst ze met alle zorg een kamer waar de reizigers slapen en legt e.e.a. uit.

Al met al geen eerste gekke dag. Wel blijkt Otgoo volgende week zaterdag niet te kunnen. Ik hoop dat we daarom iets met Bolor kunnen regelen.

Morgen ga ik met Otgoo naar de Lotus Child Organisation voor uitleg en op stap met 2 groepen. Dus met 8'en! We zullen de bus moeten nemen.

Ik ben benieuwd!

liefs,
Ellen

  • 24 Maart 2007 - 18:48

    Ineke Schout:

    Hoi Ellen,
    Fijn, dat je nu aan de gang kunt gaan met de kinderen. Ik hoop dat het ook een succes woordt bij Lotus Child. Veel plezier met alles. Geniet ervan ! Ik geniet mee door al de foto's die meekomen met je mail.
    Groetjes, Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Nieuwe culturen zien, andere omgevingen beleven: het maakt me geweldig nieuwsgierig. Vroeger met familie en ook met vrienden in Europa op vakantie, steeds vaker trek ik er in de vakantie alleen op uit. Wat ooit begon met een krappe portemonai naar Polen op wintersport, mondde de jaren erna uit in over grenzen kijken. Groot-Brittannië doorkruiste ik een paarmaal en eenmaal vrijwilligerswerk op Tenerife gedaan, wilde ik de andere continenten verkennen. Nu kost dat tijd en vaak toch ook wat geld ;-). Blij dat ik in 2002 Zuid-Amerika kon verkennen. Een echte reiservaring die 2 maanden duurde, waarvan 3 weken alleen in Argentinië en Brazilië). Helaas ging het vrijwilligerswerk met o.a. luipaarden niet door, doordat er stroperijen plaatsvonden. In Zuid-Afrika (Durban) had ik meer geluk met het werken in een rehabilitatiecentrum om vervet monkeys te verzorgen: CROW. Als je er in de buurt bent, moet je echt langsgaan, want ze doen heel goed werk! Nog voordat er rellen in Kirgizië plaatsvonden, hadden fotobeelden van dit land mijn hart gestolen. Door de nog steeds durende onrust daar,ben ik me op Mongolië gaan richten. En dat heeft mijn hart gestolen sinds mijn reis in 2006. Op deze site lees je de verhalen die ik er sindsdien beleef. Tussendoor in Nederland maak ik regelmatig uitstapjes; ook deze zijn er te lezen.

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 111407

Voorgaande reizen:

04 Mei 2023 - 04 Mei 2023

Bericht van het thuisfront

20 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Rome ontdekken

02 April 2012 - 21 April 2012

Fietsen voor Mongolië

17 September 2011 - 07 November 2011

Azië Mongolië tot Delhi

30 Juni 2006 - 24 Augustus 2006

Mijn eerste reis

18 Februari 2013 - 30 November -0001

balanseren en loslaten

Landen bezocht: