Reisplanning - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu Reisplanning - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu

Reisplanning

Door: Ellen de Jongh

Blijf op de hoogte en volg Ellen

21 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,
Terwijl ik op mijn werk e.e.a. afrond zit ik mijn hoofd al bij het inpakken...
Vandaag heb ik mijn reisbescheiden ontvangen. Leuk hoor al die visa (Wit-Rusland, Rusland, Mongolië en China) in mijn paspoort. Ik mag dus echt gaan:-)
Het traject ziet er als volgt uit:

V Den Haag 18:16 30 juni
A Utrecht 19:01
V Utrecht 19:42
A Duisburg 21:05
V Duisburg 22:07 30 juni
A Moskou 09:20 2 juli
V Moskou 21:25 3 juli
A Irkutsk 07:35 7 juli
V Irkutsk 20:10 10 juli
A Ulan Bataar 07:00 12 juli
Project prezwalski paarden
(www.ecovolunteer.nl)
Hustai National Park 14 juli - 25 juli
A Ulan Bataar 25 juli
Project Nomads 27/28 juli - 11/12 aug
in Gobi Woestijn
(www.teaching-abroad.co.uk)
A Ulan Bataar 12 aug
V Ulan Bataar 08:05 17 aug
A Beijing 14:31 18 aug
V Beijing 10:35 24 aug
A Schiphol 14:35 24 aug

Alle tijden zijn lokaal:
Moskou +1 uur
Irkutsk en Mongolië +5 uur
Beijing +6 uur

Zo kun je goed volgen.
ik vind het trouwens heel erg leuk om ook jullie bezigheden te lezen...

Nog een paar etentjes en wat inkopen doen...

liefs, El

  • 22 Juni 2006 - 11:27

    Yvonne:

    Hé Ellen,
    Dank je wel voor je mail met deze site. Ik vind het allemaal wel heel erg spectaculair wat je gaat doen. Van achter mijn computer wens ik je ontzettend veel plezier. Pas goed op jezelf. En ik ga je zeker volgen via deze site!
    Veel geluk en een goede reis!
    Liefs,
    Yvonne

  • 25 Juni 2006 - 09:08

    Charles Boissevain:

    Wat voor weer kan je verwachten? Hoe los je dat op met al je kleding en schoeisel in 1 rugzak?
    Heb je kleine kadootjes bij je?

  • 25 Juni 2006 - 11:32

    Pap En Mam:

    Indrukwekkend!!We zullen in Utrecht zijn(op tijd!)

  • 26 Juni 2006 - 20:52

    Annemarie:

    Hoi El,
    Tip: neem een zooi balpennen mee, daar zijn ze in Mongolie heel blij mee en wie weet krijg je dan wel gedaan wat je gedaan wilt krijgen....
    Groetjes, A'rie

  • 26 Juni 2006 - 20:56

    Annemarie:

    Kom je pas op 2 juli aan in Moskou? Ik hoop toch echt voor je dat dat 1 juli zal zijn ;-)
    Liefs, A'rie

  • 27 Juni 2006 - 10:09

    Ellen:

    Ja die rugzak vult zich al aardig, zelfs met oranje ballonnen en stiften. Ben benieuwd of ik onder de 12 kilo kan blijven:-)

    Anne, ik kom inderdaad echt op 2 juli aan, toch nog anderhalve dag in Moskou. Goed idee van e balpennen. Ik neem ook wat schriftjes mee.


  • 30 Juni 2006 - 07:52

    Margit:

    Hi Ellen,
    vanavond vetrek je, maak ik uit je reisschema op. Wat een avontuur! Goede reis en veel bijzondere momenten gewenst.

  • 02 Juli 2006 - 19:09

    Pap En Mam:

    goed te vernemen dat je vandaag in Moskou bent aan gekomen!!Leuke stad??Verder een voorspoedige reis morgen!Hier is het warm en het blijft zo nog!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Nieuwe culturen zien, andere omgevingen beleven: het maakt me geweldig nieuwsgierig. Vroeger met familie en ook met vrienden in Europa op vakantie, steeds vaker trek ik er in de vakantie alleen op uit. Wat ooit begon met een krappe portemonai naar Polen op wintersport, mondde de jaren erna uit in over grenzen kijken. Groot-Brittannië doorkruiste ik een paarmaal en eenmaal vrijwilligerswerk op Tenerife gedaan, wilde ik de andere continenten verkennen. Nu kost dat tijd en vaak toch ook wat geld ;-). Blij dat ik in 2002 Zuid-Amerika kon verkennen. Een echte reiservaring die 2 maanden duurde, waarvan 3 weken alleen in Argentinië en Brazilië). Helaas ging het vrijwilligerswerk met o.a. luipaarden niet door, doordat er stroperijen plaatsvonden. In Zuid-Afrika (Durban) had ik meer geluk met het werken in een rehabilitatiecentrum om vervet monkeys te verzorgen: CROW. Als je er in de buurt bent, moet je echt langsgaan, want ze doen heel goed werk! Nog voordat er rellen in Kirgizië plaatsvonden, hadden fotobeelden van dit land mijn hart gestolen. Door de nog steeds durende onrust daar,ben ik me op Mongolië gaan richten. En dat heeft mijn hart gestolen sinds mijn reis in 2006. Op deze site lees je de verhalen die ik er sindsdien beleef. Tussendoor in Nederland maak ik regelmatig uitstapjes; ook deze zijn er te lezen.

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 111415

Voorgaande reizen:

04 Mei 2023 - 04 Mei 2023

Bericht van het thuisfront

20 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Rome ontdekken

02 April 2012 - 21 April 2012

Fietsen voor Mongolië

17 September 2011 - 07 November 2011

Azië Mongolië tot Delhi

30 Juni 2006 - 24 Augustus 2006

Mijn eerste reis

18 Februari 2013 - 30 November -0001

balanseren en loslaten

Landen bezocht: