Mission accomplished! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu Mission accomplished! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu

Mission accomplished!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

13 April 2012 | Frankrijk, Parijs

De lucht is blauw en roze, het waait en we kijken uit over de maaivelden, waar binnenkort het graan zal wuiven. Ik zie geen kraaien, zoals in het laatste schilderij van Vincent.
De omgeving heeft iets mystieks. Achter ons de begraafplaats in Auvers waar Vincent en Theo gebroederlijk naast elkaar liggen. Hun graf overlapt met een bed van klimop. Het schijnt te komen uit de tuin van dr Gachet, de arts en kunstenaar die Vincent behandelde.
Ik leg het stenen kleine vlindertje bij de grafsteen van Vincent; het komt van een klein marktje dat we onderweg tijdens Pasen bezochten. We lopen zwijgend terug langs de Notre dame, een bekend schilderij van Vincent.
Een bijzonder idee om langs het huis te lopen waar hij heeft gewoond. Auvers is bijzonder karakteristiek. Ik had er graag langer gebleven en weet dat ik nog eens terugkom.

De eerdere mogelijke host is echter vandaag niet meer beschikbaar. Wel zagen we dichtbij aan de andere kant van d’Oise een goedkoop hotel in Mery.
De route geeft de oprit van de snelweg aan. Nu zijn we inmiddels wel gewend dat de route soms ongelofelijke wegen brengt. Zo reden voor Beaumont op de zijstrook van de snelweg, terwijl auto’s naast ons in tegenstelde richting reden. “No problem” schreeuwen jongeren uit een auto, verderop zou het fietspad zijn. Juist ja, hun auto is behoorlijk gedeukt… geloven we hen? Zij en het boekje blijken gelijk te hebben :)

Maar nu dan, bij Mery voelt t niet goed. Ook het pad gelijk naast de oprit brengt ons niet verder dan door de modder over een loopbruggetje. Inmiddels is het donker en het is moeilijk te zien waar we rijden. Nog een poging door de wijk in aanbouw, maar we stuiten alleen op hekken.
Goed, dit ghost hotel bestaat dus niet concluderen we! We rijden door tot we iets tegenkomen. Dat is het plan. En toch voelen we ons allebei behoorlijk fit. De weg is nu goed verlicht en we zullen langs de voorsteden van Parijs rijden.

Euforie maakt van ons meester en we doen t gewoon!! Zingend en lachend rijden we door de nacht. Wie had gedacht dat we de laatste 70 km zo zouden rijden?

En dan.. vrijdagochtend de 13e om 4 uur rijden we een rondje rond Arc de Triomph. Want dat is wat het is, check!! En een half uur later onder de niet verlichte Eifeltoren. Is dat m nou?

Missie volbracht! Thanks Lin! We wisselden elkaar goed af, couch surfing had ik niet willen missen en ook de kou hebben we overleefd :-) Waar staan nu die geinige kleine poppetjes?
Thanks Koga! Je deet het prima, ondanks de spannende schakelingen de laatste 70 km. Zodra ik thuis ben wordt je opgeknapt.
En thanks, voor iedereen die ons succes wenstte en lieve berichtjes stuurde. Die zijn fijn om te lezen, ookal reageer ik er niet persoonlijk op in dit blog.
En nee, als sponsortocht is het minder gedlaagd, omdat ik de eigen tocht voorop zette en niet overal leur om geld voor Mongolië. Dat zal zo zijn weg krijgen. Het is goed zoals het is.

De komende dagen ga ik me vermaken met tekenen, ervaren hoe het is om heel even kunstenaar in parijs te zijn :-)

• 17 April 2012 - 05:46

Pap En Mam:

Gefeliciteerd!!Zijn erg benieuwd naar je verhalen!ook naar de schetsen
    liefs pap en mam

• 17 April 2012 - 19:30

Annelies:

Kanjer!!!!! Gefeliciteerd. Geniet van Parijs. Tot snellie, bij praten over onze reizen. xxxx

• 18 April 2012 - 19:23

Anke:

You did it!!! Veel plezier op montmartre!

• 19 April 2012 - 19:48

Mireille:

Gefeliciteerd met je aankomst in Parijs. Heb al je columns gelezen: wat een mooie en uitdagende rit hebben jullie er op zitten. Heel veel plezier met je tijdelijke kunstenaarsleven á Paris. En een goede reis terug naar Den Haag...