Hallo Wereld! - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu Hallo Wereld! - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu

Hallo Wereld!

Door: Ellen de Jongh

Blijf op de hoogte en volg Ellen

15 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Den Haag

Door mijn oogharen zie ik hem staan: klein, lichte vacht en een klein kroeskopje. Hij staat zomaar op de tafel en beweegt met zijn kopje, een klein schattig hondenkopje. Ik voel de zonnestralen links mijn hoofd verwarmen. Is dit het sein van de ontluikende lente? Ik kijk in de zon met mijn ogen dicht en adem het licht en de warmte in. Fascinerend hoe de warmte en licht dan toe nemen.

De zonnestralen weerspiegelen in het glas, het scherm op het terras langs de boulevard van Kijkduin. Achter het beschermingsglas begint het andere terras. Een dame met lichte jas en de donkere weerspiegeling van een andere, het witgrijze gekapte hoofd van een dame, ze liggen in elkaars verlengde: het schattige hondenkopje is een verzamelding bewegende beelden. We zien wat we willen zien en als we focussen levert onszelf dat extra informatie op, over wat we willen, wat we kunnen en waar we nog niet hebben gekeken.

Zo werkt het orakelen ook, of het nu tarotkaarten zijn of materiaal uit de natuur. Stel een vraag en je krijgt het antwoord. Ik reis wederom af met Fanny, Hanneke en Monique naar Jos, Mirjam, Odette, JP en Erwin voor een mooie dag in Vorden. Daar ervaar ik hoe mijn mind en intuïtie antwoorden geven met behulp van een steen, hoe ik met klank de spanning in iemands buik kan opheffen, hoe ik mijn eigen ritme volg in contact met anderen: hallo wereld!
Voor het boek van Peter de Kuster: reis van de heldin, beantwoord ik vragen die er toe doen; vragen over passie, over het grootste geluk en grootste angst, het mooiste uit mijn werk en inspiratie. Ik kan het niet mooier bedenken dan dat fotografe Kitty van der Stoep van Vrouw in Beeld de foto’s neemt. Bij de haven van Scheveningen en het Surfdorp legt ze me op de gevoelige plaat vast. Wat een lol is dat!!!

Het bijzondere intervisieweekend met gesprekken recht uit het hart, delen vanuit kwetsbaarheid. Vanuit daar kan ontstaan, komt de eigen creativiteit naar boven. En ja ach, iedereen kan dat. Hoe doen we dat en wat hebben we ervoor nodig?
A.s vrijdagmiddag 20 februari zal ik daar extra aandacht aan besteden! Dan open ik mijn bedrijf KleurKwadraad in Den Haag. Een voorrecht om dat moment te markeren.

Nieuwsgierig? Laat het me weten, dan stuur ik je de uitnodiging!

Liefs aan de wereld!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Nieuwe culturen zien, andere omgevingen beleven: het maakt me geweldig nieuwsgierig. Vroeger met familie en ook met vrienden in Europa op vakantie, steeds vaker trek ik er in de vakantie alleen op uit. Wat ooit begon met een krappe portemonai naar Polen op wintersport, mondde de jaren erna uit in over grenzen kijken. Groot-Brittannië doorkruiste ik een paarmaal en eenmaal vrijwilligerswerk op Tenerife gedaan, wilde ik de andere continenten verkennen. Nu kost dat tijd en vaak toch ook wat geld ;-). Blij dat ik in 2002 Zuid-Amerika kon verkennen. Een echte reiservaring die 2 maanden duurde, waarvan 3 weken alleen in Argentinië en Brazilië). Helaas ging het vrijwilligerswerk met o.a. luipaarden niet door, doordat er stroperijen plaatsvonden. In Zuid-Afrika (Durban) had ik meer geluk met het werken in een rehabilitatiecentrum om vervet monkeys te verzorgen: CROW. Als je er in de buurt bent, moet je echt langsgaan, want ze doen heel goed werk! Nog voordat er rellen in Kirgizië plaatsvonden, hadden fotobeelden van dit land mijn hart gestolen. Door de nog steeds durende onrust daar,ben ik me op Mongolië gaan richten. En dat heeft mijn hart gestolen sinds mijn reis in 2006. Op deze site lees je de verhalen die ik er sindsdien beleef. Tussendoor in Nederland maak ik regelmatig uitstapjes; ook deze zijn er te lezen.

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 111250

Voorgaande reizen:

04 Mei 2023 - 04 Mei 2023

Bericht van het thuisfront

20 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Rome ontdekken

02 April 2012 - 21 April 2012

Fietsen voor Mongolië

17 September 2011 - 07 November 2011

Azië Mongolië tot Delhi

30 Juni 2006 - 24 Augustus 2006

Mijn eerste reis

18 Februari 2013 - 30 November -0001

balanseren en loslaten

Landen bezocht: