Kleurkwadraad - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu Kleurkwadraad - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van Ellen Jongh - WaarBenJij.nu

Kleurkwadraad

Door: Ellen de Jongh

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Den Haag

Dacht ik dat t reizen een ontdekkingstocht en verwondering was, de werkelijke reden, is de weg terug naar huis en t ontdekte te kunnen integreren. Ahoo voor alle oeroude instincten en dat we ze nog mogen kennen.

Wat een kracht ligt in de resonantie van de klank (en o wat zijn die ratels heilig!), of deze nu naar buiten is gericht of naar binnen. Dat is dezelfde beweging als eb en vloed langs t strand. Daar spoelt aan, wordt gevonden, daarmee wordt gecreerd.

Blij met de workshop systemisch tekenen. Het is mijn uiting om te brengen wat ikzelf leer. Gewoon bij mij thuis aan de keukentafel ontvang ik de deelnemers, voornamelijk vrouwen hebben interesse. Het aanbieden van de workshop biedt inspiratie als ik op t werk experimenteer met opdrachten. Mijn eigen methoden krijgen vorm.

Ik ga op onderzoek uit en ontdek mijn interesse in klankheling, sjamanistische rituelen en andere vormen van energetisch werk, waaronder Reiki I, II, III, dat ik al jaren ken, maar nog steeds weinig toepas. Of dat nu bij Petra Giesbergen, Jos Kester, Joyce Hellendoorn, Helena van Duin, Chantal van de Brink, Joke Lamers, Maneesha de Gier, Carla Groen, Peter Rijken, Marius Engelbregt Tineke Noordegraaf of Rudie Tegelaers is. Met op de achtergrond het systemisch werk van Bert Hellinger als kern bij Phoenix, opgezet door Wibe Veenbaas.

En dan is de koppeling met kleinkunst niet ver weg. Kom ik de liedjes van Herman van Veen weer op t spoor door medestudent Hans Pieter, gepakt word ik door de diepere laag van Ramses Shaffy. Wouter van Improfesioneel vroeg me destijds waarom ik in hemelsnaam ophield, er zaten immers pareltjes bij. Maar ik wil t niet doen vanuit een masker, ik wil t laten zien vanuit de kern. Net zoals de schilderijen en de tekeningen daar vandaan kwamen.

  • 26 Maart 2014 - 21:37

    Anny En Henk De Jongh:

    Wat een inspirerend verhaal!!

  • 27 Maart 2014 - 06:19

    Annelies:

    Wat mooi om de verrijking in je eigen leven te ontdekken, alsook in de cosmos. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Nieuwe culturen zien, andere omgevingen beleven: het maakt me geweldig nieuwsgierig. Vroeger met familie en ook met vrienden in Europa op vakantie, steeds vaker trek ik er in de vakantie alleen op uit. Wat ooit begon met een krappe portemonai naar Polen op wintersport, mondde de jaren erna uit in over grenzen kijken. Groot-Brittannië doorkruiste ik een paarmaal en eenmaal vrijwilligerswerk op Tenerife gedaan, wilde ik de andere continenten verkennen. Nu kost dat tijd en vaak toch ook wat geld ;-). Blij dat ik in 2002 Zuid-Amerika kon verkennen. Een echte reiservaring die 2 maanden duurde, waarvan 3 weken alleen in Argentinië en Brazilië). Helaas ging het vrijwilligerswerk met o.a. luipaarden niet door, doordat er stroperijen plaatsvonden. In Zuid-Afrika (Durban) had ik meer geluk met het werken in een rehabilitatiecentrum om vervet monkeys te verzorgen: CROW. Als je er in de buurt bent, moet je echt langsgaan, want ze doen heel goed werk! Nog voordat er rellen in Kirgizië plaatsvonden, hadden fotobeelden van dit land mijn hart gestolen. Door de nog steeds durende onrust daar,ben ik me op Mongolië gaan richten. En dat heeft mijn hart gestolen sinds mijn reis in 2006. Op deze site lees je de verhalen die ik er sindsdien beleef. Tussendoor in Nederland maak ik regelmatig uitstapjes; ook deze zijn er te lezen.

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 1235
Totaal aantal bezoekers 111245

Voorgaande reizen:

04 Mei 2023 - 04 Mei 2023

Bericht van het thuisfront

20 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Rome ontdekken

02 April 2012 - 21 April 2012

Fietsen voor Mongolië

17 September 2011 - 07 November 2011

Azië Mongolië tot Delhi

30 Juni 2006 - 24 Augustus 2006

Mijn eerste reis

18 Februari 2013 - 30 November -0001

balanseren en loslaten

Landen bezocht: